Kiho Bob Fucci kasvustrategia Amerikkaan

Bob Fucci – Amerikan Kiho

 

Kiho Bob Fucci kasvustrategia Amerikkaan

Kansainvälisille markkinoille laajentuminen kuuluu keskeisesti Kihon strategisiin kasvutavoitteisiin. Pohjoismaiden ja Pohjois-Euroopan lisäksi kohteena on Pohjois-Amerikka, joka on eurooppalaisille yrityksille ollut perinteisesti hankala aluevaltaus. Tähän vaativaan tehtävään Kiho on onnistunut värväämään ammattilaisosaamista. Robert “Bob” Fucci on mies, jolla on vuosikymmenten mittainen kokemus firmojen tuomisesta Jenkkeihin.

Kihon tuotteille selkeä tilaus Yhdysvalloissa

Amerikassa 85 % yrityksistä on pk-yrityksiä, vaikka Euroopassa uutisia hallitsevat raskaan teollisuuden ja tietotekniikan jättiläisyritykset. Potentiaalisia asiakkaita Kiholle on Yhdysvaltain markkinoilla siis satojatuhansia. Pilvipalvelut ovat jo laajassa käytössä, mutta esimerkiksi laskutus tapahtuu pääosin vielä manuaalisesti papereita pyörittämällä. Kiholla on siis kipeästi kaivattua ammattitaitoa vaikkapa juuri automatisoidun laskutuksen kehittämiseen amerikkalaisyrityksille. Tilanne kertoo siitä, että Suomessa ollaan digitalisaatiossa tässä suhteessa selkeästi Pohjois-Amerikkaa edellä.

Bob Fucci on toiminut IT-alan myynti-, markkinointi- ja johtotehtävissä vuosikymmeniä. Hän on myynnin ja markkinoinnin erikoisammattilainen, jolla on Yhdysvalloissa erittäin laaja suhdeverkosto ja valtava määrä kontakteja. Hänellä on myös vyöllään kovia referenssejä. Hän auttoi CallidusCloudia siirtymään Pohjois-Amerikan markkinoille. Ensimmäisenä vuotenaan yritys teki 15 miljoonan dollarin liikevaihdon. Kasvu jatkui, ja tammikuussa 2018 SAP osti CallidusCloudin 2,4 miljardilla dollarilla.

Kihon Pohjois-Amerikan strategian ensimmäisessä vaiheessa tehdään markkinakartoitus. Fuccin mukaan on selvää, että Kihon tuotteilla on tilausta Amerikassa, kyse on enää vain siitä, millaista myyntiä voidaan odottaa. Kun myyntiluvut ovat mallillaan, luodaan Kiholle seuraavassa vaiheessa myyntiorganisaatio Yhdysvaltoihin.

Mutta miksi juuri Kiho?

Kihon palvelukseen Fucci tuli kehitysjohtaja Lari Tirkkosen kautta. Robert ja Lari keskustelivat LinkedInissä ja sopivat etäpalaverin. Fucci huomasi pian, että Kihon palveluissa on sekä järkeä että potentiaalia, ja hän innostui Kihosta siinä määrin, että lensi omalla kustannuksellaan Kuopioon tutustumaan yrityksen tuotteisiin.

– Yhdysvalloissa monet toimitusjohtajat, myyjistä puhumattakaan, keskittyvät liikaa pelkkään tuotteen tai palvelun myymiseen. Viesti on aina sama: osta, osta. Minun mielestäni pitää tuotteen sijasta myydä hyötyjä. Mitä konkreettisempia hyödyt ovat, sitä parempaa tulevaisuutta yritykselle voi ennustaa. Karsastan sellaisia yrityksiä, jotka menevät liiaksi bisnes edellä. Jokainen yritys koostuu kuitenkin ihmisistä, joiden työpanos määrää taloudellisen kasvun. Kihon kohdalla on selvää, että sillä on tarjota todellisia hyötyjä asiakkailleen. Siksi halusin tulla Suomeen itse tapaamaan nämä ihmiset henkilökohtaisesti ja muodostamaan tarkan käsityksen heidän tuotteistaan.

Tutustu Kihon tuoteperheeseen: Paikannus, Työajanseuranta ja Tehtävät

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.